Oldalak

2014. július 13., vasárnap

Stephanie Perkins: Anna és a frnacia csók 1. - Anna és a francia csók

Történetem a könyvvel: Amikor közölték, hogy megjelenik magyarul, és megláttam a borítóját, akkor jöttem rá, hogy nekem ez a könyv kell. És az, hogy Párizsban játszódik... elő is rendeltem azonnal.

A kötet az Anna és a francia csók sorozat 1. kötete. A kötetek főszereplői nem egyeznek.

Fülszöveg: Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget?

Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket.

Amikor még anno valaki kérdezte a Vörös Pöttyös faccebook oldalán, hogy jön-e magyarul ez a könyv, és olvastam, hogy igen, akkor még semmit nem éreztem. Utána láttam a posztot, hogy jön magyarul a könyv, láttam a borítót, és akkor beleszerettem. Mert éreztem, hogy ez egy olyan könyv lesz, amit én szeretni fogok, és ott volt a "francia" szó a címben, és a háttérben az Eiffel-torony, több se kellett, előrendeltem a Libri oldalán. Ez volt 2012-ben.

Most eljutottam oda, hogy egy molyos barátommal, @H_Anita-val elolvassam közösen. Már régen (májusban) olvastam Vörös Pöttyös könyvet, ami ugyanilyen felüdülés volt, mint ez a könyv. Azt már meg sem említem, hogy új kedvencem lett...

Na akkor! A főhősnőnk, Anna Oliphant a végzős évét nem Atlantában, kezdi meg, ahová eddig járt, hanem egy Párizsban található amerikai gimnáziumban. Természetesen ez nem Anna ötlete volt, ő ezt nem támogatta, hanem az apjáé, aki bestseller-író, és sorozatban gyártja az olyan könyveket, ahol a két szerelmes egymásra talál, és a végén meghal. Mindenki tudja, hogy most melyik íróra gondolok. :)

A könyv már Párizsban kezdődik, amikor Anna beköltözik a szobájába. Sírdogál egy kicsit, mikor a mellette lévő szobából Meredith átkopog, hogy áthívja egy forró csokira. Ők jól összeismerkednek, és Mer meghívja Annát, hogy reggelinél üljön oda hozzájuk. Anna mindent megköszön, majd visszamegy a saját szobájába - mindenki egyedül lakik ebben a koliban, ahol a harmadik- negyedikesek vannak, nincs szobatárs -, ám amikor kilép az ajtón, beleütközik Étienne St. Clairbe. Itt még nem történik semmi, de már majdnem tapsoltam örömömben.

Annát nagyon bírtam, mint szinte az összes Vörös Pöttyös könyv főhősét, nem nyáladzott és hisztizett egy pasi miatt (nagyon). És ott van Étienne, a hölgyek számára +1 KÁP (Könyves Álom Pasi). Anna barna hajú egy szőke melírcsíkkal, Étienne haja pedig borzas és szintén barna. Pont olyan, hogy turkálni lehessen benne, mint a majmoknál. (A turkálást nem én mondtam!)

És végül, Párizs. Párizs, Párizs, Párizs. Ez volt még az a dolog, ami miatt annyira tetszett a könyv, és ami miatt a lehető leghamarabb be is szereztem. (feljebb)Annyira jó volt olvasni, a könyvben Anna csak két hetet tölt otthon, de mivel egyszerre mindig sokat olvastam a könyvből, ez fel sem tűnt annyira, mert akkor is annyira pörögtek az események, hogy mire észbe kaptam, már hopplá, piros cipő sarka háromszor összeütve, és üdv ismét, Páhis!

És akkor összegezzünk: Egy könnyed, kikapcsoló és szórakoztató romantikus regény fiatalokról, rengeteg Párizzsal. A molyos értékelésemből idézve: "Ötcsillagos szórakozás Párizs és a tiniromantika szeretőinek"

Kiadó : Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás éve : 2012

Eredeti cím : Anna and the French Kiss

Eredeti kiadás éve : 2010

Borító : 4/5 pontból

Történet : 5/5 pontból (A romantikus szál a vége felé már kcisit idegesítő volt, de nem annyira, hogy levonjak egy csillagot.)

Karakterek : 4/5 pontból

Kedvenc karakterek : Anna, Étienne, Rashmi,

Oldalszám : 384 oldal

Ami emelt az eredményen : A "bulizós" jelenetek, és az Anna&Étienne&Párizs jelenetek

Ami rontott az eredményen : A fent említett romantikus szál, ami a vége felé kicsit idegesítő volt.

Ha tetszett a véleményem, ide kattintva elolvashatjátok Ani véleményét is.

4 megjegyzés:

  1. Mikor írta a könyvben az írónő, hogy Étienne-nek fekete a haja? Én mindvégig szőke hajjal képzeltem el. :")

    VálaszTörlés
  2. :D Az elején. De lehet, hogy barna! :D

    VálaszTörlés
  3. Hát ez, az, hogy barna! És én szökés barnának képzeltem el. DE NEM FEKETE! Eskü, keresek idézetet.

    VálaszTörlés
  4. Már javítottam. :D De én meg sötétbarnának képzeltem, szinte feketésnek. :D

    VálaszTörlés